اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی یکی از انواع کمپرسور است که توان تولید هوای فشرده را دارد و برای تأمین نیاز بخش های مختلف صنعت به هوای فشرده استفاده می شود. این کمپرسور به علت قابلیت های بالایی که دارد بیشتر در صنایع کوچک و به خصوص کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به علت هزینه مناسب و ظرفیت بالای کمپرسور پیستونی استفاده گسترده ای از آن در سیستم های پنیوماتیک می شود.

انواع کپرسور پیستونی

کمپرسورها را در بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی می کنند که کاربران بر اساس نیاز خود می توانند کمپرسور پیستونی مورد نظر خود را انتخاب کند.نحوه قرار گرفتن محور سیلندرها در کمپرسور پیستونی یکی از معیارهای دسته بندی است. این سیلندرها به شکل افقی و قائم قرار می گیرند.تراکم یکی دیگر از معیارهای دسته بندی در کمپرسور پیستونی است. کمپرسور یک مرحله ای، دو مرحله ای و سه مرحله ای

تعداد سیلندرها یک معیار برای دسته بندی هستند. یک سیلندر یا چند سیلندر سیلندر و کارتر از دیگر بخش های کمپرسور هستند که به صورت ترکیبی و انفرادی استفاده می شوند.میل لنگ و شاتون از دیگر عوامل دسته بندی هستند که منجر به شکل گیری کمپرسور با واسطه و بدون واسطه می شود. تعداد حفره های کارگر از دیگر معیارهای دسته بندی است.

دسته بندی کمپرسور پیستونی از نظر برودتی

  • ریز: 300 کیلو وات در ساعت
  • کوچک: 3 تا 20 هزار کیلو وات در ساعت
  • بزرگ: بیش از 90 هزار کیلو کالری در ساعت

اجزای کمپرسور پیستونی

تجهیزات صنعتی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برای استفاده صحیح تر از آن ها بهتر است تا آن ها را بهتر بشناسیم. به همین دلیل تصمیم داریم تا اجزای کمپرسور پیستونی را به شما معرفی کنیم.

1. Air Receiver

این بخش در اصل همان مخزن است. برای ذخیره کردن خوای خروجی مورد استفاده قرار می گیرد. فشار کاری این بخش چیزی بین 8 تا 13 بار است.

2. Micro Filter

برای این که ذرات ریز مانند غبار و دیگر ناخالصی ها وارد کمپرسور پیستونی نشود از میکرو فیلتر استفاده می کنند که در انواع مختلف به کار برده می شود. انواع میکرو فیلتر به شرح زیر است.

  • پری فیلتر
  • میکرو فیلتر اولیه
  • میکرو فیلتر ثانویه
  • میکرو فیلتر سیلیکونی

3. Dryer Adsorption

از دیگر اجزای کمپرسور پیستونی درایر جذبی است که برای جذب بخار آبی که در مسیر هوای فشرده جریان دارد استفاده می شود.

4. کارتر

کارتر یکی از لوازم کمپرسور پیستونی در کمپرسورهای قائم و V شکل است که مکانیزم میل لنگ، شاتون و روغن کاری را درون آن قرار می دهند. به همین دلیل این بخش باید از استحکام بالایی برخوردار باشد زیرا باید نیروی وارد شده از بخش های درونی آن را تحمل کند.

5. سیلندر

یکی دیگر از لوازم کمپرسور پیستونی سیلندر است که از بخش های اصلی و مهم آن به شما می آید. سیلندرها وظیفه مکش که مهم ترین کار در همه کمپرسورها است را برعهده دارد. از دیگر اتفاقات درون سیلندر باید به تراکم رانش مبرد اشار کرد. وظیفه دیگری که سیلندرها دارند تحمل کردن نیروهای وارد شده از فشار گاز، فشردگی رینگ ها، فشار مکانیزم میل لنگ و شاتون است.

6. پیستون

یکی از اصلی ترین اجزای کمپرسور پیستونی همین قطعه است. پیستون عمل مکش هوا به داخل دستگاه را دارد. در کمپرسور پیستونی از انواع پیستون های با واسطه، بدون واسطه و … استفاده می شود.

7. رینگ پیستون

گاز های متراکم قابلیت نفوذ به کارتر را دارند، به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق از رینگ های فشار استفاده می کنند. همچنین برای جلوگیری از خروج روغن، رینگ های روغنی به کار برده می شوند. این رینگ ها باید بر روی شیارهای خودشان بر روی پیستون که از بخش های قرار بگیرند.

8. واسطه

از دیگر لوازم کمپرسور پیستونی واسطه است که با نام کریسکف هم شناخته می شود. برای متصل کردن رابط و شاتون از واسطه استفاده می کنند. عمل کرد این قطعه به صوت متناوب مستقیم الخط است.

9. شاتون

برای وصل کردن میل لنگ به پیستون و همچنین اتصال پیستون به واسطه از شاتون استفاده می شود. شاتون را به طور عموم از فولاد می سازند، البته نوع چدنی آن هم وجود دارد. شاتون دارای دو سر است که یکی از آن ها دارای اتصال ثابت و دیگری دارای اتصال جدا شونده است.

10. میل لنگ

میل لنگ یک محور دوار است که انرژی و قدرت موتور را از طریق شاتون می گیرد. در نتیجه این کار باعث حرکت پیستون که در داخل سیلندر است می شود. میل لنگ یکی از مهم ترین اجزای کمپرسور پیستونی است که استحکام بالای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

11. سیستم روغن کاری

کمپرسور پیستونی به علت فعالیتی که دارد نیازمند آن است که روغن کاری شود. روغن کاری در این دستگاه به علت گرم شدن و اصطکاک بین قطعات آن است. همچنین روغن کاری می تواند به آب بندی بهتر دستگاه کمک کند.

12. سیستم خنک کننده کمپرسور

در هنگام کار لوازم کمپرسور پیستونی دچار اصطکاک می شوند. به علاوه این دمای دستگاه هم بالا می رود. به همین دو دلیل گفته شده نیاز است تا کمپرسور پیستونی در هنگام کار خنک شود. خنک کردن کمپرسور پیستونی موجب عمل کرد بهتر آن و نگهداری بهتر روغن و قسمت های روغن کاری شده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>