اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ سه بعدی

آینده مواد چاپی و طراحی از طریق تحولاتی که هم بر مواد و هم در طراحی تأثیر می گذارد مسیر جدیدی را به سمت تکنولوژی سه بعدی در دنیای مد و فشن نشان می دهد.چارلز هال، یکی از بنیانگذاران، نایب رئیس اجرایی و CTO سیستم های سه بعدی، یکی از اولین مهندسانی بود که ایده چاپ سه بعدی را مطرح کرد.در اوایل دهه 1980، او فرآیند تصویربرداری جامد را اختراع کرد که استریولیتوگرافی شناخته می شود.

از آن زمان، تکنولوژی چاپ سه بعدی شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است. امروزه پذینترهای سه بعدی موجود در بازار در مقایسه با نمونه اولیه چارلز پیشرفته تر هستند.موج جدید پرینترهای ارزان تر، کوچک تر، و سریع تر موازی با صنعت در حال تغییر جهان در حال تکمیل هستند. چنین طرح های ابتکاری در حال حاضر، مدل زنجیره ارزش چندین صنعت از جمله صنعت پوشاک را تغییر داده اند. فن آوری چاپ 3 بعدی بر تامین، تولید، تدارکات و حتی مصرف تأثیر می گذارد.

شروع یک دوره جدید در دنیای مد

به لطف هزینه پایین، رویکرد بدون پسماند و انعطاف پذیری در طراحی و مکان، فن آوری چاپ سه بعدی به طراحان مد قدرت آزمایش با متریال و ساختارهای نوآورانه را می دهد که بازار هرگز آن را قبلا ندیده است.
جالب است بدانید که تکنولوژی چاپ سه بعدی می تواند عاملی مهم در توسعه پایدار باشد. فن آوری چاپ سه بعدی نیاز به حمل و نقل کالا در سراسر جهان را از بین می برد، زیرا کالاها را می توان در هر مکانی چاپ و تولید کرد.

علاوه بر این، چاپگرهای سه بعدی قابلیت استفاده از مواد قابل بازیافت در مرحله تولید را دارند، در نتیجه می توان به سطح پسماند صفر جهت تولید مورد نیاز برای توسعه پایدار دست یافت.و این تازه آغاز کار است و هنوز برخی از کاربردهای انقلابی تر تکنولوژی چاپ سه بعدی برای صنعت مد هنوز فرا نرسیده است. طراحان مد بیشتر از اسکن سه بعدی بدن با استفاده از فن آوری چاپ سه بعدی استفاده می کنند تا لباس های سفارشی تهیه کنند، که برای خرید آماده هستند.

مزایای اصلی چاپ سه بعدب فراتر از توسعه پایدار، مصرف کنندگان کالاهای مد شخصی هستند. چنین نوآوری به مصرف کنندگان مد اجازه می دهد که یک سطح سفارشی از پوشاک مورد نظر خود را تجربه کنند. علاوه بر این، برندهای مد نیز می توانند از گردش سریع تر چرخه تولید و فروش بهره مند شوند.

یکی از پیشگامان جنبش مد نوآوری آریس ون هرپن است که در حال حاضر یک طراح مد فناوری مشهور در جهان است. آثار جذاب ون هرپن از دنیای مد از سال 2010 جهان مد را جادو کرده اند.به طور مشابه، در سال 2011، یک برند مبتکرانه، به نام Continuum، تلاش کرد که استفاده از چاپ سه بعدی را در صنعت پوشاک به جریان بیاندازد. این شرکت یک نمونه اولیه متشکل از یک لباس زیر چاپی سه بعدی را به عنوان یک جایگزین برای لباس های شنای کلاسیک راه اندازی کرد.

در یک پروژه مشابه دیگر، Danit Peleg خود را به عنوان یک طراح مد سه بعدی مطرح کرده است. آخرین مجموعه های Danit تنها از طریق فن آوری چاپ سه بعدی ساخته می شوند، و هدف آن رسیدن به سطحی از سادگی است که کاربران بتوانند در آن طراحی کنند و لباس های سه بعدی خود را در خانه چاپ کنند.
بسیاری از متخصصان آثار Danit را به عنوان نشانه ای از نحوه تأثیر تکنولوژی چاپ سه بعدی می بینند و از پارچه های سنتی در طرح های آینده خود استفاده می کنند.

اگرچه تکنولوژی چاپ سه بعدی پتانسیل فوق العاده ای برای رشد صنعت پوشاک را نشان می دهد، اما هنوز هم برای تولید انبوه، نیاز به هماهنگی بیشتر بین تولید کنندگان مد و مصرف کنندگان وجود دارد. این پذیرش ضعیف تکنولوژی سه بعدی در بازار به دلیل محدودیت های تکنولوژی فعلی است مانند سطح دقت و زمان لازم برای ایجاد محصول و همچنین ناتوانی دستگاه ها در استفاده از محدوده گسترده ای از مواد پایدار است.

تا به امروز، فناوری چاپ سه بعدی برای مصرف کنندگان مد قادر به چاپ مواردی نیست که آن ها در خانه احساس نیاز می کنند و طراحان با مشکلاتی در به اشتراک گذاری مدل های سه بعدی خود با کاربران و خریداران احتمالی مواجه هستند. با این حال، تعدادی از شرکت های نوپا در حال حاضر در حال واکنش به چنین چالش هایی هستند. به عنوان مثال، Thingiverse یک پلت فرم آنلاین است که اشتراک فایل طراحی دیجیتالی ایجاد شده توسط کاربر را تسهیل می کند.

به علاوه، برای به دست آوردن مقبولیت بیشتر و موفقیت تکنولوژی چاپ سه بعدی در طراحی و تولید محصولات مد، تحقیقات آینده باید نگاهی عمیق تر به اولویت های مشتریان برای کالاهای مد شخصی چاپ شده با استفاده از فناوری سه بعدی داشته باشند.در یک مطالعه خلاقانه که در دانشگاه آرکانزاس صورت گرفت، یک لباس چاپ سه بعدی به منظور تست ظرفیت چاپگرهای سه بعدی موجود در ایجاد پوشاک مورد استفاده قرار گرفت و نشان داد که این لباس ها ویژگی هایی مشابه با لباس های ساخته شده از پارچه های معمولی دارند.محققان به اندازه گیری پاسخ مصرف کنندگان به پارچه های چاپ شده سه بعدی ادامه دادند و مطالعه آن ها نشان می دهد که کاربردهای بالقوه فن آوری چاپ سه بعدی در صنعت پوشاک آماده وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>