کسب و کارهای صنایع تولیدی و خدماتی به سمت انقلاب صنعتی چهارم حرکت می کنند. تمام تصمیمات تجاری و برنامه های سرمایه گذاری بر اساس داده های برگرفته از تحقیقات مناسب گرفته می شوند. بسیاری از افراد بدون داشتن اطلاعات تحقیقی دقیق، به راحتی به گفتگوها و مقاله های آنلاین اعتماد نمی کنند. هر صنعتی برای شناخت صنعت یا تجارت خود به تحلیلگر داده، تحلیلگر تحقیقی و متخصص علم داده نیاز دارد.
در گفتگوی مختصر انجام شده با یکی از دانش آموختگان موسسه NIFT که در حال حاضر به عنوان تحلیلگر تحقیقی در یک شرکت مشاوره پوشاک مشغول به کار است، می توان با برخی از نکات مهم در مورد نقش شغلی وی به عنوان یک تحلیلگر تحقیقی آشنا گردید.
مسئولیت های یک تحلیلگر تحقیقی
برخی از مسئولیت های اصلی یک تحلیلگر تحقیقی در شرکت مشاوره پارچه و لباس عبارتند از:
این دانش آموخته می گوید: «من فکر می کنم حضور مستمر در صنعت و تولید، و مواجه شدن با این مسئولیت ها در دوره های کارآموزی پوشاک باعث می شود که این مسئولیت ها برای یک فارغ التحصیل در خارج از دانشگاه نیز قابل مدیریت باشند. من یک سری از فارغ التحصیل ها را می شناسم که به عنوان متخصص علم داده، تحلیلگر داده یا تحلیلگر خرده فروشی کار می کنند. درست است که وظایف شغلی این مشاغل با هم متفاوت هستند، اما همه آنها برای شناخت بهتر این تجارت و کمک به رشد آن با داده ها بازی می کنند».
روزنامه گاردین در مقاله ای به این موضوع اشاره کرده است: «هوش بازار ترکیبی از تحقیق و مشاوره است که به روند تصمیم گیری و تعیین اولویت های کسب و کارها کمک می کند.»بسیاری از ناشران و شرکت های تحقیقاتی از وجود تحلیلگرهای تحقیقی برای انتشار گزارش های تحقیقاتی بازار که شامل بخش پوشاک و منسوجات است بهره می برند. یک تحلیلگر تحقیقی نقش بسیار مهمی در جمع آوری داده ها برای گزارش های تحقیقاتی دارد. او بعداً داده ها را به همراه تجزیه و تحلیل آماری ارائه می دهد. گزارش تحقیقاتی که شامل جدول ها و نمودارها باشد برای خواننده جالب تر است.
نتیجه گیری
وظایف یک تحلیلگر تحقیقی عبارتند از تحقیق، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه داده های مرتبط با بازار، اداره کردن فعالیت های تحقیقی، جمع آوری داده های حسابداری و مالی، اقتصادی، داده های مرتبط با مشتریان و سایر داده های مرتبط با حوزه ای که در آن فعالیت می کند.