سیستم مدیریت تولید
سیستم مدیریت تولید فرآیندی است که در آن هرگونه عملیات تولید پوشاک می تواند با مدیریت زمان و هزینه به درستی انجام گیرد. تولید فعالیت اصلی کل صنعت پوشاک به حساب می آید و همه فعالیت های دیگر حول و حوش این فعالیت است. خروجی تولید، ایجاد کننده اهداف یا خدماتی است که نیازهای مصرف کننده را برآورده می سازد.
سیستم توسعه تولید
سیستم توسعه تولید شامل برنامه ریزی خطوط تولید و تحقیق در مورد مصرف کننده، توسعه مفهوم، هزینه یابی، ساخت نمونه، توسعه مشخصات و بررسی مجدد خط تولید است. این فرآیند حاوی بسیاری از عمکلردهای مرتبط به هم است که بر یکدیگر تأثیر می گذارند. ایجاد یک نمونه اولیه، توسعه الگو یا مشخص نمودن هزینه مقدماتی در نهایت می توانند مسیر خطوط تولید یا توسعه مفاهیم یک سبک جدید را دوباره باز تعریف نمایند.
بازارپردازان مسئول هماهنگ نمودن فعالیت های طراحی هستند. بازارپردازی باید کنترل دقیقی از فرآیند توسعه محصول فراهم آورد تا مطمئن شود که دسته بندی متعادلی از سیک ها برای هر ارائه آماده هستند.
سیستم تولید و حمل و نقل
فرآیند تولید از چندین گام مختلف تشکیل شده است. این فرآیند برای عمل کردن به صورت عالی به بررسی و تأیید بسیاری نیاز دارد. بافندگی، رنگرزی، چاپ، ساخت نمونه، برش، خیاطی و موارد دیگر جزء سیستم هایی هستند که فرآیند تولید را تشکیل می دهند.
حمل و نقل جزء مدلی از سیستم فرآیندی است که برنامه ریزی و اجرای سفارشات، ارسال محموله ها، و برنامه های کاری کشتی ها و کامیون ها را پوشش می دهد. این فرآیند می تواند محاسبات در مقیاس جهانی، و ردیابی کشتی ها و مسیرهای کاری را در چندین ترمینال و اسکله مدیریت نماید. این مدل عملیاتی شامل همه حرکت های داخلی و خارجی است.مدیریت حمل و نقل دارای چندین ویژگی است:
جدیدترین فناوری های رهگیری و ردیابی محموله ها
سیستم های مدرن رهگیری و ردیابی بر روی راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات متمرکز هستند. این سیستم ها حرکات محموله را از مبداء تا مقصد مورد نظارت قرار می دهند و آنها را ثبت می کنند. تولید کنندگان لباس در صنعت تولید پوشاک، مواردی مثل موقعیت جغرافیایی و زمان های تحویل را ردیابی می نمایند. در این سیستم جدید ردیابی، خریداران و تولید کنندگان از وضعیت و شرایط فیزیکی کالاها مطلع می گردند.