روند رو به رشد استفاده از لیوان کاغذی، این روزها بسیار چشمگیر است.و باعث رقابت شدید در این عرصه شده است، تنها یک نگاه کوتاه به فروشگاه ها این موضوع را بسیار برای ما شفاف می کند.هنگام خرید لیوان های کاغذی، خیلی به برند های آن توجه نمیکنیم. اما اگه دقت کنیم متوجه میشویم برندهای متفاوتی وجود دارد. صنعت لیوان یک بار مصرف کاغذی از کارگاه های کوچک تشکیل شده است که در تمام نقاط ایران به صورت پراکنده وجود دارد.
یکی از دلایل آن سادگی نسبی در تولید و در دسترس بودن مواد اولیه است که باعث شده تا افراد زیادی به فکر تولید لیوان های کاغذی بی افتند. البته یک تمرکز کوچک و نسبی در شهرستان شهریار استان تهران برای تولید این محصول دیده می شود.
این روند رشد چشم گیر استفاده از لیوان کاغذی فرصت های اقتصادی و اشتغالی زیادی را ایجاد می کند تا با ورود به عرصه ی تولید ملی گام موثری را در جهت قوت بخشیدن به اقتصاد داخلی برداشت. تولید لیوان کاغذی به دلیل نیاز به فضای کارگاهی کوچک و مواد اولیه در دسترس نسبتا ساده می باشد و با مدیریت سرمایه و جذب بازار می توان به سود دهی مناسبی طبق زمان بندی رسید. و برای داشتن یک استراتژی مناسب بهتر است دیگر کمپانی ها را بررسی کنید.
امروزه استفاده از لیوان کاغذی نه تنها جایگزین لیوان پلاستیکی شده بلکه به دلیل بهداشتی بودن بیشتر متداول شده است. مشخصه اصلی محصولات ما طراحی زیبا و استفاده از اسانسهای رنگی خوراکی متنوع و نام گذاری برند روی محصولات است.کیفیت محصول و تبلیغاتی از جمله استفاده از مواد طبیعی می تواند بسیار کاربردی باشد و اضافه کردن امنیت، سلامت و دغدغه های مرتبط با محیط زیست می تواند برای جذب مشتری مفید باشد.
برخی از مشخصات بارز ظروف یکبار مصرف کاغذی:
این مشخصات باعث می شود استفاده از ظروف یکبار مصرف دارای مزایای زیر باشد: