وقتی نوبت به انتخاب بسته بندی با مواد مناسب برای محصول میرسد، شما نمی توانید نسبت به جزئیات بی اهمیت باشید. در ادامه بسته بندی محصول قطعا یکی از بزرگ ترین فاکتور ها در تولید موفقیت آمیز یک محصول است.
یک بسته بندی مناسب نه تنها باعث ایجاد مصرف کننده میشود، بلکه محصول شما را در حمل و نقل حفظ میکند و همچنین باعث تازه نگه داشتن محصول، مخصوصا در مورد بسته بندی صنایع غذایی، می شود.شما یک بسته بندی جذاب برای محصول خود دارید، محصول خود را با یک بسته بندی شناخته شده با برند مشخص روی قفسه فروشگاه به نمایش گذاشته اید. اما کیفیت بسته بندی زمانی مشخص میشود که مشتری آن را در دستان خود میگیرد.
این بدان معنی است که بسته بندی اشتباه می تواند زیان آور باشد.یک طراحی شفاف برای محصول به همراه نام تجاری در بالای آن یک عنصر مهم در طراحی بسته بندی است. عملکردن به این دستور بسیار مهم است. در این قسمت قصد داریم نکاتی را برای شما باز گو کنیم که شما را برای انتخاب یک بسته بندی مناسب راهنمایی کند و محصول شما به عنوان یک برنده از قفسه مغازه ها خارج میشود.
بودجه مد نظر شما
قبل از شروع به احداث خط بسته بندی، باید بودجه خود را مشخص کنید. بودجه شما، مشخص میکند که چه نوع موادی را می توانید برای بسته بندی انتخاب کنید و خلاقیت شما می تواند بسته بندی را جذاب کند.موادی مانند شیشه و الیاف طبیعی ظاهر بسیار زیبایی را برای مصرف کننده ایجاد میکنند. خب اما این مواد ارزان نیستند و هزینه بالایی را برای شما رقم میزنند. بسته بندی های از جنس شیشه منجر به نگرانی هایی میشود و ممکن است منجر به افزایش قیمت برای مصرف کننده و حتی نگرانی هایی هنگام حمل و نقل شود.
بعضی از محصولات مخصوصا محصولات غذایی برای مشتری ارزش زیادی دارد و افراد حاضر هستند بهای زیادی برای آن پرداخت کنند، اما این استراتژی برای همه محصولات مناسب نیست.گزینه های بهتری، از نظر صرفه اقتصادی وجود دارد. برای مثال بسته بندی های کاغذی و مقوایی برای مواد غذایی مناسب است، و با مقوا و کاغذ محافظت خوبی از محصول صورت میگیرد و همچنین طراحی روی مقوا کاغذ بسیار ساده بوده و می توان روی آن خلاقیت های بسیاری به خرج داد.بسته بندی از جنس پلاستیک گزینه مناسبی نیست، زیرا بازیافت در طبیعت بسیار زمان بر و پیچیده است.
بهتر است از مواد بازیافتی استفاده کنید.این سبک بسته بندی هم به شما و هم به مشتری حس بهتری می دهد و انگیزه خرید را برای مشتری بالا میبرد.ایده ای که برای بسته بندی در نظر داریم از نظر خلاقیت و جنسی که انتخاب میکنیم، در مقایسه با آنچه که باید انجام دهیم، بهتر است که نزدیک به هم باشد. در تعادل بودن باعث موفقیت در پروژه و تأثیر گذاری آن میشود.
حمل و نقل محصول و بسته بندی
هنگامی که طراحی بسته بندی کامل شد و تمام تصمیمات در خصوص بسته بندی انجام گرفت، وقت آن است که بسته بندی را عملی کنیم و آزمایشات لازم را روی آن انجام دهیم. مهم نیست که طراحی شما چه قدر جالب و خلاقانه است، اگر بسته بندی به درستی کار نکند، از محصول شما محافظت نکند، هیچ مزیتی نخواهد داشت.طراحی که برای مصرف کننده احساس نیاز کند، اما این اطمینان را نتواند بدهد که هنگامی که از قفسه خارج میشود تا به منزل برسد سالم می ماند، یک بسته بندی بی ارزش است.
اگر محصول شما بزرگ، ظریف یا هر نوع غیر معمولی باشد، مهم است که مواد مورد نظر شما قدرت نگه داری و حمل محصول را داشته باشد.محصولاتی با عمر طولانی مدت که حتی پس از مدت زمان طولانی در قفسه نیز باید برجسته شوند، نیاز به رسیدگی های خاصی دارند. یک چاپ عالی، مانند پوشش با UV با پوشش بالا و پوشش مایع، می تواند فقط ترفند باشد.اگر در ابتدا کار روی یک بسته بندی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید، در دراز مدت اثرات بسیار خوبی در کسب و کار ما خواهد گذاشت. برای مثال کالای کمتری آسیب خواهید. زمانی که هزینه آسیب محصول برابر با هزینه بسته بندی محافظتی است، برای تامین بودجه تولیدی وهزینه مشتریانتان، بهترین استراتژی را برگزینید.
مواد و پایداری بسته بندی
همانطور که نمی خواهید در یک خانه بزرگ و یا خیلی کوچک زندگی کنید، فضای مناسب برای بسته بندی مناسب تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی دارد.پلاستیک های شیرینک و بسیاری دیگر از بسته بندی های انعطاف پذیر وزن پایینی دارند و همچنین عملکرد چاپی مناسبی روی آنها انجام میشود.در مقایسه با بسته بندی های سنگین تر و بزرگ تر هزینه حمل و نقل نیز برای شرکت های تجاری فوق العاده مطلوب است.
علاوه بر این، گزینه های پلاستیکی موجود برای کمک به نام تجاری ترویج پایداری با بسته بندی قابل بازیافت و ضایعات کمتری وجود دارد.امروزه گزینه های انعطاف پذیر بسته بندی وجود دارد که می تواند محصول شما را در حین حمل و نگهداری در هنگام باز بودن و مرتب کردن آن آسان کند.شما احساس پشیمانی نخواهید کرد، تمام مواد انعطاف پذیر را امتحان کنید و بهترین را برگزینید و آن را به عنوان زیرساخت کار خود قرار دهید.
اندازه بسته بندی را در نظر بگیرید
اگر محصولی دارید که دارای چهار اندازه متفاوت است، می توانید با طراحی دو بسته مختلف اندازه به جای چهار اندازه مختلف، با داشتن ابعاد و طراحی مناسب، بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید. شما نیز هم زمان و هم پول را صرفه جویی خواهید کرد و همچنین اطمینان حاصل می شود که هماهنگی در محصولات شما وجود دارد.
در حالی که مهم است که طراحی بودجه، حمل و نقل، مواد و طراحی بسته بندی را در نظر بگیریم و هر یک از این عناصر را در طراحی بسته بندی کلی خود قرار دهیم، این امر برای حفظ مخاطبان خود در جلو هر یک از این تصمیمات است.نگه داشتن مخاطبان هدف خود را در خط مقدم طراحی خود را در طول راه کمک خواهد کرد که موفقیت کلی را با طراحی بسته ببینید.نوع مواد مورد استفاده شما در طراحی بسته بندی شما بخشی از نام تجاری شما است، بنابراین هرگونه قطع ارتباط بین مواد یا طراحی و پیام نام تجاری شما، مصرف کنندگان را خفه می کند و اعتماد آنها را از دست می دهد.
برای درخواست تجدید نظر به مشتریان خود، قبل از اینکه این تصمیمات بازاریابی کلیدی و نام تجاری را انجام دهید، باید تحقیق کنید و آنها را به اندازه کافی درک کنید.تحقیقات بازار یک راه عالی برای یادگیری ارزش مخاطبان خود است و تصمیم می گیرند چگونه این اطلاعات را با بودجه، حمل و نقل، و نیازهای پایدار و اهداف خود جفت کنند. همیشه به جمعیت شناسی کلیدی خود گوش دهید و به نیازهای خاص خود بپردازید.
بدون محدودیت
گزینه های بی پایان برای مواد بسته بندی وجود دارد. تنها محدودیت هایی که در بودجه، پایداری، و شاید تخیل شما وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های گزینه های مواد بسته بندی را مرور کنید و طرح ایده آلی را ارائه دهید تا بتوانید کلید عمومی خود را به عنوان مرکز آن حفظ کند.مهم تر از همه، اطمینان حاصل کنید پیام پیام شما به مخاطبان شما با هر بسته ای که در قفسه قرار داده می شود منتقل می شود.