اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درپوش بسته بندی

اینطور به نظر می رسد که تولید کنندگان، تعریف جدیدی از فروش و بازاریابی اریه داده اند و آن احترام به سلیقه و راحتی مصرف کنندگان است و این نگرش، منجر به انجام تحقیقات بیشتر در جهت تولید درب پوش هایی گردید که به راحتی باز و به راحتی قابلیت تخلیه محتوای بطری و بسته مورد نظر را داشته باشد.
با نگاهی گذرا به انواع چاشنی سالاد می توان متوجه پیشرفت سریع و چشمگیر سیستم تخلیه این محصولات شد.یک درب پوش ایده آل باید دارای سه ویژگی باشد:

  • سهولت در باز شدن
  • سهولت در بسته شدن
  • دقت در تخلیه مواد

البته امروزه بیشتر تولید کنندگان درب پوش، این فاکتورها را شناسایی و در تولیدات خود توجه ویژه ای به آنها دارند. یکی از مشکلاتی که مصرف کنندگان بعضا با آن مواجه بودند و آن دست خوردگی محصولات درب پوش دار بود چرا که آنها به سادگی قابل باز شدن بودن ولی محققان این مشکل را نیز حل نموده و نوارهای ایمنی محصول را بر روی آنان نصب نمودند. البته هنوز هم شرکت های بسیاری از این نوارها استفاده نمی کنند ولی گرایش به استفاده از آنها به شدت رو به افزایش است.

در حقیقت نوارهای ایمنی را می توان ارمغان درب پوش های جدید دانست. این نوارها شاید در ظاهر تکه ای پلاستیک بسیار ظریف به نظر برسند ولی وقتی به ضرورت بسته بندی برخی مواد غذایی و دارویی در خلاء پی می بریم، اهمیت این نوارها صد چندان می شود. یکی دیگر از مزایای این درب پوش ها، قابلیت مقاومت آنان در برابر استفاده اجازه کودکان می باشد.

این امر در مورد مواد بهداشتی و شوینده که همگی شیمیایی هستند، بسیار حائز اهمیت است. البته این ویژگی را می توان در مورد تمامی محصولات به کار برد. یکی از عمده ترنی نگرانی هایی که بسیاری از جوامع با آن روبرو هستند، پیر شدن جمعیت می باشد. وقتی صحبت از بسته بندی مقاوم در برابر کودکان به میان می آید، باید جمعیت سالمند را نیز در نظر گرفت که اتفاقا در برخی از کشورها همچون سوئد، آلمان و ژاپن، حتی بیشتر از جمعیت جوان است.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که سالمندان در باز نمودن آن مشکل نداشته باشند.بخشی از رشد مصرف مربوط می شود به زمینه های جدید مصرف برای درب پوش ها. هم اکنون بسیاری از محصولاتی که تا پیش از این در بطری ها و ظروف شیشه ای عرض می شدند، در حال تغییر به پلاستیک می باشند چرا که پلاستیک از نظر هزینه ای، ارزان تر از شیشه یا فلز است. درب پوش های فعلی نیز بهترین کارایی خود را بر روی ظروف پلاستیکی نشان داده اند. از این رو بازار مصرف جدیدی برای درب پوش ها به وجود آمده است.

تحقیقات بازار حاکی از عدم رضایت مشتریان از پوشش آلومینیومی یا پلاستیکی زیر درب پوش ها است چرا که آنها برای باز کردن این پوشش های دوخته شده با دشواری های بسیاری مواجه بودند. به عنوان مثال پوشش دوخته نشده بر روی ظروف نوشیدنی های ورزشی بسیار محکم هستند و برخی اوقات مصرف کننده مجبور به استفاده از نیروی بسیار زیادی برای بازنمودن هستند. حتی در برخی موارد شکسته شدن ناخن نیز گزارش شده است.

استفاده از چاقو یا اشیاء تیز دیگر نیز چندان منطقی به نظر نمی رسد چرا که می تواند باعث از بین رفتن تمامی بسته بندی و هدر رفتن مواد درون آن شود. برای رفع این مشکل تیم های تحقیقاتی متعددی تشکیل شد و هم اکنون درب پوش ها به حدی ایمن هستند که دیگر نیازی به این پوشش های دوختی دردسرساز در زیر آنها، احساس نمی شود.

از دیگر عوامل تشویق صاحبان صنایع برای استفاده از درپوش های جدید، می توان به اهمیت آن در تصویر محصولات در ذهن مصرف کنندگان اشاره کرد. در بسیاری از موارد درب پوش محصول از خود ظرف بسیار مهم تر است چرا که مصرف کننده یکسره در حال کار با درب پوش می باشد. البته این دلیلی بر کم اهمیتی ظرف محصول نیست و هیچ کس نمی تواند بگوید که ارگونومی ظرف کم اهیمت تر از درب پوش است. چنین مباحثی، کاملا فنی هستند و این در حالی است که ما با مشتریان عادی سروکار داریم نه با مهندسین طراحی صنعتی.

اگر مشتری بتواند به راحتی درب بسته بندی را باز نموده، به میزان دلخواه از آن مصرف و سپس به راحتی درب را به صورت ایمن ببندد، آنگاه آنان ترغیب به خرید بیشتر محصول می شوند. البته صاحبان برند باید در انتخاب درب پوش محصولات خود، وسواس زیادی به خرج دهند و مناسب ترین نوع را انتخاب نمایند. برخی تولید کنندگان سس کچاپ اقدام به نصب درب پوش های پمپی بر روی بطری های سس نمودند ولی پس از چندی، مشتریان از عدم سهولت کار با آنان شکایت کرده و شرکت ها مجبور به اعمال تغییر شدند. این در حالی بود که همین نوع درب پوش با اقبال زیادی در مورد عسل مواجه شد.

شاید برایتان دانستن این نکته جالب باشد درب پوش های جدید به میزان قابل توجهی جوابگوی نگرانی های زیست محیطی نیز هستند چرا که آنها از وزن بسیار کمی برخوردارند و وزن کم یعنی استفاده کمتر از مواد اولیه همچون نفت. همچنین با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه تولید انواع درب پوش، دیگر نیازی به محافظ زیرین درب پوش نمی باشد و این یعنی زباله کمتر. درب پوش های مناسب به تنهایی می توانند باعث طول عمر بیشتر محصول نیز شوند.

بسیاری از مردم پس از اتمام محصول داخل ظرف، اقدام به استفاده از ظرف آن برای مقاصد دیگر می نمایند و این تنها زمانی ممکن است که جنس درب پوش و ظرف، از کیفیت لازم برای نگهداری برخوردار باشد. چنین فعالیتی باز هم یعنی زباله کمتر و محیط زیست پاکیزه تر.البته در تولید درب پوش نیز فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت مواد خام وجود دارد و این خود می تواند محرک دیگری برای نوآوری بیشتر در تولید باشد.

نکته ای که ضروری است به آن اشاره شود، توجه بیشتر صاحبان برندها به درب پوش است. چنین شرایطی می تواند توجه آنها را از طرف سلب نماید که موضوع چندان کم اهمیتی نیست.به یاد داشته باشیم که درب بطری 10 سنت بیشتر قیمت ندارد ولی ظرف 75 سنت قیمت دارد. باید به هر دو به اندازه کافی توجه نمود تا برندی موفق داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>