موسسه DNVGL اعلام کرد بر اساس مطالعات جدید سوخت آمونیاک و متانول بهترین سوخت آینده صنعت کشتیرانی خواهد بود به گونه ای که با کاهش 50 درصدی کربن صنعت کشتیرانی را به اهداف IMO نزدیک می کند.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مؤسسه، بررسی 12 نوع سوخت توسط تیم تحقیقاتی نشان داد کاهش 50 درصدی کربن را تا سال 2040 یعنی 10 سال زودتر از زمان هدف گذاری سازمان جهانی دریانوردی فقط در سوخت های آمونیاک و متانول می توان یافت.
این گزارش حاکی است موسسه DNVGL به صاحبان خطوط کشتیرانی پیشنهاد می کند به منظور صرفه جویی هرچه بیشتر و کاهش هزینه از سیستم های دوگانه سوز در کشتی ها استفاده کنند که یکی از سوخت ها می تواند گاز LNG باشد و دیگری آمونیاک و یا متانول.
در پایان این گزارش آمده است خوشبختانه مواد اولیه هر دو سوخت در طبیعت یافت می شود و فرآوری آن ها هزینه خیلی زیادی را به صنعت کشتیرانی تحمیل نمی کند.