اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قوانین جدیدی را ابلاغ نموده است که بر اساس آن، ارسال پیامک های سیستماتیک فقط با کسب اجازه از سوی دریافت کننده پیامک امکان پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه اعضای زینگ می‌رساند که تا اطلاع ثانوی، فقط پیامک های مربوط به "رمز عبور" برای کاربران ارسال خواهد شد و سایر خدماتی که از طریق پیامک انجام می شد (اعلام بار مناسب، گزارش واریز پورسانت بازاریاب ها، تأیید شماره شبا، لینک راهنمای نصب و دانلود و...) تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد. 

در صورتی که اینترنت شما وصل باشد، بارهای مناسب خودروی شما، از طریق نوتیفیکیشن های خود اپلیکیشن زینگ به اطلاع شما خواهد رسید.

در این مصوبه، اپراتورهای تلفن همراه موظف شده اند که ظرف مدت یک ماه بستر فنی برای دریافت مجوز از دریافت کنندگان پیامک را فراهم نمایند و پس از آن بر اساس دستورالعمل های جدید، مجددا خدمات پیامکی بر مبنای سرویس های جدید ارائه خواهد شد. 

متن خبر ابلاغ شده از سوی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرح زیر می باشد:

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از ساماندهی خدمات پیامکی با رویکرد تامین رضایت مشترکین و حمایت از کسب و کارها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ حقوق کامل مشترکین، گسترش و رونق کسب و کارهای جدید مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی از طریق شبکه های ارتباطی گفت: در مصوبه 270 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خدمات محتوایی پیامکی به دو دسته انبوه و ارزش افزوده تقسیم شده و براساس آن ارسال خدمات پیامکی انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای مشترکان رایگان است. اما ارسال این دسته از پیامک ها بدون دریافت رضایت مشترک ممنوع شده و ارائه کننده خدمت پیامکی حق ندارد بدون کسب اجازه قبلی از مشترک، این پیامک ها را ارسال کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: براساس این مصوبه، اپراتورها برای کسب رضایت و اجازه مشترک موظف هستند با هماهنگی رگولاتوری سامانه ای با قالب واحد و قابل استفاده برای تمامی مشترکان ارائه کنند.

وی درباره خدمات پیامکی ارزش افزوده نیز که مبتنی بر درخواست مشترک برای وی ارسال می شود تصریح کرد: این خدمات در سه دسته تراکنشی، استعلامی و سایر دسته بندی شده است و به منظور رعایت حقوق مصرف کننده، شروع ارائه این خدمات نیز باید پس از اطلاع رسانی تعرفه و شرایط ارائه خدمت به مشترک و دریافت تایید از مشترک انجام شود.

فلاح اظهار کرد: ارائه کنندگان خدمات پیامکی ارزش افزوده از نوع سایر نیز الزام دارند مجوزهای لازم برای ارائه خدمات پیامکی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند و در ارسال این نوع از خدمات، اپراتورها باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.

وی افزود: همچنین براساس این مصوبه اپراتورها موظف شدند با ایجاد یک سامانه در دسترس و قابل استفاده برای همه مشترکین، امکان انتخاب دریافت نوع خدمات پیامکی را برای مشترکین فراهم کنند.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ارسال پیامک های انبوه از سرشماره های شخصی گفت: در مصوبه 270 کمیسیون، اپراتورها الزام دارند براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پیامک های اضطراری را به تمامی مشترکین ارسال کنند و ارسال پیامک های انبوه از سرشماره های شخصی را ردیابی و متوقف کنند.

فلاح جوشقانی اظهار امیدواری کرد با ابلاغ این مصوبه علاوه بر رونق کسب و کارهای مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی، رضایتمندی مشترکین براساس احترام به حقوق شهروندی آنان افزایش یابد.

مشاهده خبر در وب سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>