سامانه جامع حمل و نقل زینگ با همکاری نرم افزاری به صدها شرکت باربری در سراسر کشور، امکان ارائه خدمات قانونی باربری را در سراسر کشور فراهم نموده است. با توجه به اینکه درخواست کنندگان کامیون و تریلی و همچنین رانندگان وسایل نقلیه سنگین، محدود به شهر یا روستای خاصی نیستند و حتی ممکن است یک کشاورز در دورافتاده ترین نقاط کشور نیز در سال چندین بار برای ارسال محصولات خود به وسایل نقلیه سنگین نیاز داشته باشد، لذا مجموعه زینگ با آموزش و انتقال اطلاعات لازم به پروموترها و بازاریاب ها، از ایشان برای انتقال اطلاعات و آموزش رانندگان و سفارش دهندگان در سراسر کشور استفاده می نماید.
شما نیز می توانید با ثبت نام در اپلیکیشن زینگ به عنوان بازاریاب، کد بازاریابی دریافت کرده و با انتقال اطلاعات لازم به رانندگان و مشتریان، از آنها برای فعالیت در زینگ دعوت به عمل آورید.
در ادامه این مطلب، سوال ها و پاسخ های متداولی را که ممکن است برای بازاریاب های زینگ مطرح شود، مشاهده می نمایید:
1- کد بازاریابی را از کجا دریافت کنم؟
پس از ثبت نام به عنوان بازاریاب، به محض ورود به محیط کاربری، کد فعالیت خود را به طور واضح در صفحه "فعالیت شما" مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که رانندگانی که عضو زینگ هستند نیز میتوانند به عنوان بازاریاب فعالیت کنند. اما نیازی نیست به عنوان بازاریاب ثبت نام نمایند و کد فعالیت آنها، همان کد ملی آنهاست. در تصویر زیر، صفحه مربوط به بازاریاب ها را مشاهده مینمایید.
2- چگونه مشخص می شود که افرادی از طریق من عضو سیستم شده اند؟
وقتی راننده یا سفارش دهنده ای از طریق شما عضو زینگ می شود، باید در هنگام ثبت نام در بخش کد اعتبارسنجی، کد فعالیت شما را وارد نماید. به محض اینکه راننده یا شرکتی از طریق کد اعتبارسنجی شما ثبت نام نماید، شما اسم و شماره تماس آن فرد را در لیست فعالیت های خود خواهید دید تا در آینده نیز بتوانید آنها را به استفاده از زینگ تشویق نمایید. در تصویر زیر، نمونه فرم ثبت نام در زینگ را مشاهده میکنید.
3- چگونه رانندگان را به عضویت در زینگ تشویق کنم؟
رانندگان در سیستم سنتی، برای یافتن بار مناسب در شهر مدنظر خود، باید ساعت ها و بلکه روزهای زیادی را در پایانه های باربری منتظر بمانند تا بار مناسب پیدا کنند. همچنین به دلیل وجود واسطه های غیر قانونی در سیستم باربری، رانندگان بعضا ناچار هستند که بخش زیادی از دستمزد خود را به صورت پیش پرداخت به واسطه هایی که بار را به آنها معرفی می کنند، پرداخت نمایند. با استفاده از زینگ اولا رانندگان به طور مستقیم از بارهای موجود مطلع می شوند. دوم اینکه دستمزدی را که اعلام می کنند، چنانچه توسط مشتری پذیرفته شود عینا دریافت می کنند و سوم اینکه می توانند از بارهای روز بعد نیز مطلع شده و در حین رفتن به یک شهر، برای روز برگشت خود نیز بار مناسب را پیدا کرده و رزرو کنند.
لازم است به رانندگان آموزش بدهید که زینگ بر اساس مناقصه کار میکند و تمام رانندگان می توانند در هنگام مشاهدهی بار، دستمزد مطلوب خود را اعلام نمایند تا مشتری یکی از آنها را انتخاب نماید.
همچنین می توانید فیلم معرفی زینگ را که به طور خلاصه اپلیکیشن را معرفی می نماید، به آنها ارائه نمایید.
لینک فیلم معرفی زینگ: https://www.aparat.com/v/9wou4
4- چگونه شرکت ها و سفارش دهندگان را به عضویت در زینگ تشویق کنم؟
اپلیکیشن زینگ بارهای اعلام شده را بین رانندگان به مناقصه می گذارد. بنابراین حتی اگر شرکتی با رانندگانی آشنا باشد و یا باربری خاصی همیشه با بالاترین سرعت برای آنها خودروی مناسب پیدا کند، باز هم این شانس را خواهند داشت که با اعلام بار در زینگ، قیمت های کمتری را پیدا کنند. زیرا همواره رانندگانی هستند که به دلیل عجله برای برگشت به شهر خود و یا به هر دلیل دیگری، با قیمت کمتری بار را حمل می کند. ضمن اینکه با حذف واسطه های غیر قانونی، قیمت های زینگ به مقدار قابل توجهی کمتر از قیمت های حال حاضر در باربری های سنتی است. با حضور چندهزار رانندهی آماده به کار در زینگ، استعلام قیمت از طریق مناقصه قطعا ارزان تر از قیمت های رایج خواهد بود.
* لطفا در نظر داشته باشید که بازاریاب ها نباید شرکتهای باربری را به عنوان راننده یا مشتری، عضو زینگ بکنند. نقش شرکتهای باربری در این اپلیکیشن به صورت خاصی است که نیازمند آموزشهای ویژه و انعقاد قراردادهای همکاری است و عضویت آنها از طریق بازاریابها مطلوب و مورد پذیرش نیست. بنابراین منظور از بازاریابی و معرفی "شرکت ها"، افراد و شرکت هایی هستند که برای واردات و صادرات و فروش کالای خود به دیگران، به کامیون و تریلی نیاز دارند و نه شرکت های باربری که تأمین کننده کامیون برای دیگران هستند.
5- حق بازاریابی چگونه پرداخت می شود؟
به ازای عضویت هر راننده یا شرکت در زینگ، مبلغ 50 هزار تومان به بازاریاب پرداخت می شود.
در مورد رانندگان 10 هزار تومان از این مبلغ بلافاصله پس از احراز هویت، و مبلغ 40 هزار تومان، پس از اینکه راننده دو بار از زینگ استفاده نماید پرداخت می گردد.
در مورد شرکت ها و سفارش دهندگان، کل مبلغ 50 هزار تومان، پس از دوبار استفاده از زینگ به بازاریاب پرداخت میگردد.
6- احراز هویت راننده به چه معناست؟
رانندگانی که از طریق شما عضو زینگ می شوند، باید چند شرط را داشته باشند تا مورد پذیرش واقع شوند. هر کدام از این موارد توسط بازاریاب رعایت نگردد، منجر به حذف شدن راننده از لیست بازاریاب می گردد:
همچنین لازم است که به رانندگان یاد بدهید که اپلیکیشن زینگ بر اساس مناقصه کار می کند و راننده صرفا دستمزد صافی خود را تعیین می نماید.
تیم پشتیبانی چند ساعت پس از ثبت نام با رانندگان تماس گرفته و تمام موارد فوق را چک می کنند. لذا شما باید از آنها بخواهید که پس از ثبت نام، وارد بخش اطلاعات شخصی شده و تمام این موارد را تکمیل نمایند.
7- منوی فعالیت همکاران به چه معناست؟
بازاریاب هایی که در هنگام ثبت نام از طریق کد اعتبارسنجی شما ثبت نام کنند، به عنوان بازاریاب زیرمجموعه شما محسوب میشوند و هر درآمدی که آنها داشته باشند، معادل 10 درصد از فعالیت آنها نیز به اعتبار شما افزوده خواهد شد.
8- چه زمانی می توانم درخواست تسویه حساب کنم؟
شما در هر زمانی می توانید درخواست تسویه حساب کنید و هیچ محدودیت زمانی و سقف درآمد برای تسویه حساب وجود ندارد. مبالغی که قابل نقد باشند در لیست فعالیت شما به وضوح مشخص خواهد بود و شما می توانید با مراجعه به منوی تسویه حساب، مبالغ قابل نقد را دریافت نمایید. لازم به ذکر است با توجه به اینکه تسویه حساب ها به صورت اتوماتیک و از طریق سیستم "شبا"ی بانک مرکزی صورت می گیرد، تسویه حساب ممکن است از 2 ساعت الی 2 روز کاری به طول بیانجامد. شما باید در بخش اطلاعات بانکی، شماره حساب و شماره "شبا" خود را ثبت کرده باشید. اگر شماره شبا حساب خود را نمی دانید از راهنمای درج شده در بخش خدمات اطلاعاتی استفاده نمایید.
برای اطلاع از طرح های تشویقی و همچنین اطلاع از تغییرات احتمالی در قوانین زینگ، در کانال تلگرام زینگ نیز عضو شوید: https://t.me/Zingapp
پاسخ زینگ:
با توجه به اینکه پورسانت شرکت ها منوط به دوبار استفاده از زینگ شده و پیش پرداخت 10 هزار تومان آن (که مشابه پورسانت رانندگان بود) مدتی است متوقف شده است، برای احراز هویت سفارش دهندگان، فقط احراز شماره تماس کفایت میکند. مواردی از قبیل آدرس وب سایت و تلفن شرکت و ... پس از کامنت شما، از توضیحات حذف شد.
پاسخ زینگ:
سلام. از مطلب تهیه شده در آدرس زیر می توانید استفاده کنید.
http://www.zingapp.ir/content/?id=1013
پاسخ زینگ:
هر فرد حقیقی یا حقوقی که به عنوان سفارش دهنده ثبت نام کند شامل همین پورسانت می شود. منظور از واژه شرکت در همه جای این مطلب، همان سفارش دهنده است.
پاسخ زینگ:
زیرمجموعه های شما هرچقدر تلاش بکنند، 10% از درآمد آنها نیز به شما می رسد. بنابراین میزان درآمدی که از طریق آنها دارید بستگی به تلاش آنها دارد و اگر کاری نکنند، از طریق آنها چیزی به شما نمیرسد. اما اگر آنها نیز دقیقا به اندازه شما کار کنند درآمد شما دو برابر خواهد شد.
پاسخ زینگ:
سلام.جایزه 200 هزار تومانی ذکر شده به خود راننده تعلق میگیرد نه به بازاریاب. بازاریاب به ازای عضو کردن هر راننده، صرفا 50 هزار تومان با شرایط توضیح داده شده در مطلب دریافت میکند.
پاسخ زینگ:
در مورد راننده ها چون حتما باید اپلیکیشن بر روی گوشی خود راننده نصب شده باشد و اطلاعات کارت هوشمند، اطلاعات خودرو و شهرهای محل فعالیت انتخاب شوند و همچنین توضیحات در مورد سیستم مناقصه و نحوه کارکرد زینگ به آنها داده شود، معمولا نیاز به آموزش حضوری به همراه توضیحات کافی است و به خصوص اینکه اطمینان حاصل کنید که در هنگام ثبت نام کد بازاریابی شما را وارد بکنند. اگر همه این موارد را میتوانید به صورت غیر حضوری انجام دهید تفاوتی با بازاریابی حضوری ندارد. در مورد شرکت ها، به دلیل اینکه پورسانت شما بعد از 2 بار استفاده از نرم افزار پرداخت میگردد، این محدودیت ها وجود ندارد و صرفا باید از صحت ورود کد بازاریابی اطمینان حاصل نمایید.
پاسخ زینگ:
خیر. کارت هوشمند کارت ویژه رانندگان وسایل نقلیه سنگین است که نشان دهنده صلاحیت آنها برای پذیرش بار می باشد. کلیه رانندگانی که بارهای دارای بارنامه را جابجا میکنند، باید برای دریافت بارنامه، کارت هوشمند خود را به شرکت باربری ارائه دهند.
پاسخ زینگ:
ابتدا به عنوان بازاریاب عضو شوید تا کد خود را مشاهده کنید. باید به راننده ها یاد بدهید و تأکید کنید که در هنگام ثبت نام، کد شما را به در بخش "کد اعتبارسنجی" وارد نمایند.
پاسخ زینگ:
اپلیکیشن زینگ سراسر ایران را پوشش می دهد. اگر شرکت باربری دارید برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه همکاری با ما تماس بگیرید.
پاسخ زینگ:
پورسانت 50 هزار تومان است با این تفاوت که پورسانت راننده 10 هزار تومان ابتدا و 40 هزار تومان بعدا واریز میشود. پورسانت مشتری بعد از 2 بار استفاده به صورت یکجا واریز می شود. بازاریاب ها نباید باربری ها را عضو سیستم بکنند. نحوه ترویج و آموزش برای باربری ها متفاوت می باشد.
پاسخ زینگ:
پورسانت عضویت راننده کلا 50 هزار تومان است که 10 هزار تومان ابتدا و 40 هزار تومان پس از دوبار استفاده از زینگ واریز می شود.
پاسخ زینگ:
افرادی که به صورت سنتی در سیستم اعلام بار وساطت میکرده اند می توانند از طریق زینگ برای مشتریان خود کامیون و تریلی پیدا کنند و در هنگام اعلام بار، پورسانت خود را نیز درج کنند که این پورسانت به ارزش بارنامه افزوده می شود. با توجه به اینکه بارنامه توسط راننده نقد می شود، رانندگان پس از حمل موفق بار، پورسانت واسطه را در داخل زینگ به صورت آنلاین واریز می نمایند که به حساب واسطه منتقل می گردد. لازم به ذکر است که رانندگان قبل از تسویه حساب نمیتوانند بار جدید قبول بکنند. ولی ممکن است راننده ای تا قبل از فعالیت مجدد، تسویه حساب را به عقب بیاندازد.
پاسخ زینگ:
در زینگ کلیه تسویه حساب ها به صورت پس پرداخت می باشد. یعنی یک راننده یا یک مشتری که به سیستم بدهکار می شود، در هنگام پذیرفتن دومین مسئولیت، باید بدهکاری قبلی خود را تسویه حساب بکند. بنابراین تا قبل از انجام مسئولیت دوم، پولی در سیستم دریافت نشده است که قابل پرداخت به بازاریاب باشد.
پاسخ زینگ:
سلام. رانندگان سیستم کاملا جدایی به عنوان معرفی همکاران دارند که از سیستم بازاریابی مجزاست و نحوه تسویه حساب و پورسانت های آن نیز جدا از سیستم بازاریابی است. و بنابراین 10% زیرمجموعه های آنان به بازارایاب اولیه نمی رسد.
پاسخ زینگ:
نیازی به ساختن اکانت مجدد نیست. با همان اطلاعات قبلی وارد شوید و اگر رمز عبور را فراموش کرده اید از طریق گزینه فراموشی رمز عبور اقدام نمایید.
پاسخ زینگ:
سلام. بله می توانید. مدیریت کردن دو نوع اکانت و به خاطر سپردن کد بازاریابی به جای کد ملی، معمولا برای رانندگان کاری دشوار بود و این کار موفقت آمیز نبود. ولی اخیرا امکان اتصال اکانت ها فراهم شده است تا کاربران بتوانند راحت تر بین اکانت های مختلف خود (مثلا اکانت راننده و اکانت بازاریاب) رفت و آمد کنند. لطفا برای اطلاع از این موضوع به بخش اخبار و مقالات (اخبار زینگ) مراجعه نمایید.
پاسخ زینگ:
جایزه فقط یک بار نیست. هر راننده ای که 2 سرویس را در کمتر از 15 روز جابجا کند این جایزه را دریافت می نماید. سایر جوایز به صورت مقطعی اعلام می گردد که از بخش اخبار زینگ یا کانال تلگرام میتوانید پیگیری نمایید.
پاسخ زینگ:
از آنجایی که هر شماره می تواند یک بار در اپلیکیشن ثبت نام کند، شما میتوانید مجددا با شماره صحیح ثبت نام کنید و یا همان لحظه با تیم پشتیبانی تماس گرفته و درخواست اصلاح توسط پشتیبان را بدهید.
پاسخ زینگ:
جناب وثوقی عرض سلام و احترام. رانندگانی که با اپلیکیشن زینگ کار می کنند به دلیل پیچیدگی های خاص این برنامه، باید آموزش اولیه ببینند و بتوانند حداقل اطلاعاتی را که برای شروع فعالیت لازم است ارائه نموده و بتوانند از اپلیکیشن استفاده نمایند. مرحله اول پورسانتی که به بازاریاب پرداخت می گردد در ازای همین آموزشها و ارائه اطلاعات اولیه از قبیل استعلام کارت هوشمند، انتخاب نوع خودرو، انتخاب شهرها و همچنین اطمینان از صحت نصب اپلیکیشن بر روی گوشی رانندگان است. لذا به صرف ثبت نام راننده، کار بازاریاب تمام شده تلقی نمی شود. مواردی که لازم است بازاریاب حتما تکمیل نماید و آموزشهای اولیه ای که باید به رانندگان ارائه نماید، در بخش 6 همین مطلب و همچنین در بخش راهنما در اپلیکیشن درج شده است و اگر این موارد به درستی انجام نشود، استخراج اطلاعات راننده و ارائه آموزشهای اولیه به گردن پرسنل این شرکت می افتد و عملا کاری که از بازاریاب انتظار می رفته انجام نشده است. این شرکت با اتصال به سیستم استعلام اطلاعات رانندگان از سازمان راهداری، اطلاعات هویتی تمام رانندگان کشور را بر حسب نیاز استعلام می نماید و اینکه صرفا شماره موبایل یک راننده در سیستم وارد شود، یک شماره از چند میلیون شماره ای است که در اختیار خود این شرکت هست که اگر قرار باشد فقط آنها را بدون آموزش و بدون ارائه اطلاعات لازم عضو سیستم بکنیم، هم اکنون میتوانیم تمام رانندگان کشور را عضو زینگ بکنیم و برای این کار نیازی به بازاریاب های خارج از شرکت نیز نداریم. لذا از شما همکاران گرامی انتظار می رود که کلیه موارد ذکر شده را با دقت رعایت بفرمایید. با تشکر از توجه شما و به امید همکاری های بیشتر با جنابعالی.