یکی از راهکارهای تفکیک فضا در محیط های اداری استفاده از پارتیشن است. پارتیشن بندی نوعی سیستم جدا کننده کاذب است که فضای اداری را به چند قسمت مجزا تقسیم بندی می کند؛ از این رو می توان فعالیت های افراد را تفکیک نمود و در هر قسمت فعالیتی جداگانه انجام داد. با ایجاد اتاق های مجزا، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا کرده و برای مرتب کردن آن و دسته بندی اسناد و مدارک تلاش بیشتری می کنند.
در واقع اجرای اینکار برای کارمندان حریم خصوصی ایجاد می کند و هر کدام از آنها فضای شخصی یکسانی خواهند داشت. این نوع از پارتیشن ها در ابعاد و اندازه های مختلف و با متریال های گوناگون از جمله چوب، آلومینیوم و شیشه طراحی و تولید می شوند که در بخش های مختلف سازمان ها و شرکت ها می توان از آنها استفاده کرد.
علاوه بر جداسازی فضا از این نوع پارتیشن ها برای طراحی و دکوراسیون محیط های اداری نیز استفاده می کنند. پارتیشن متحرک اداری و یا حتی ثابت از متریال های گوناگون و با تعداد جداره های مختلف ساخته می شوند که در ذیل به آن ها پرداخته شده است. با ساختمانچی همراه باشید.
قیمت پارتیشن اداری
عوامل متعددی در قیمت پارتیشن اداری نقش دارند؛ از جمله مواد اولیه در ساخت آن، تک جداره یا دوجداره بودن، ارتفاع، امکانات جانبی، خدمات پس از فروش و گارانتی، نوع یراق آلات و دستمزد نصب. در ساخت پارتیشن های تک جداره از یک پنل استفاده می شود اما پارتیشن های دوجداره متشکل از دو پنل هستند، در نتیجه قیمت آن ها بالاتر است.
همچنین امکانات جانبی پارتیشن را نمی توان نادیده گرفت، زیرا گاهی اوقات در فضای خالی بین پنل ها کمد تعبیه می کنند که مسلماً قیمت آن با نمونه تک پنلی متفاوت می باشد. در هر صورت هنگام خرید پارتیشن اداری تمام موارد را در نظر بگیرید تا خریدی آگاهانه و مقرون بصرفه داشته باشید. تنها نکته ای که هیچ گاه نباید فراموش کنید کیفیت متریال مورد استفاده است، زیرا مواد با کیفیت سال ها بدون آسیب باقی مانده و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد.
انتخاب مجری برای پارتیشن بندی اداری
از آنجا که اجرای صحیح و اصولی پارتیشن بندی در محیط های اداری با توجه به حساسیت تقسیم صحیح فضاها و همچنین جلوگیری از ایجاد فضاهای مرده، بسیار با اهمیت می باشد، می بایست در انتخاب مجری حرفه ای در این مورد بسیار سختگیری نمود.
علاوه بر استفاده از مصالح و یراق آلات با کیفیت، خود شخص نیز می بایست با داشتن تجربه کافی و احاطه کامل بر نقشه اجرایی شروع به فعالیت و نصب پارتیشن ها نماید و مشاوره های لازم را نیز قبل از طراحی و اجرا به کارفرما ارئه نماید.
کلام آخر
ما در این مقاله به بررسی انواع پارتیشن های اداری و ویژگی های آن پرداختیم. همانطور که دیدید پارتیشن ها سازه هایی هستند که به جداسازی و بهینه کردن فضا کمک می کنند و محیطی سرشار از آرامش و زیبا را برای شما به ارمغان می آورند. امیدواریم با ارائه این مقاله به انتخاب هرچه بهتر سازه ای باکیفیت و متناسب با نیاز، به شما عزیزان کمک کرده باشیم.
آیا در محل کار شما از پارتیشن استفاده شده است؟ جنس و مدل آن چیست؟ چه مزایا و معایبی برای شما و همکارانتان در پی داشته است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این مورد با ما در ارتباط بگذارید.